روش نصب و اجرای انکر بولت ها

توسطمدیریت

روش نصب و اجرای انکر بولت ها

آشنایی با نحوه نصب انکر بولت ها:

پرکاربردترین مصارف انکر بولت های مکانیکی می توان به نصب پلیت یا صفحات فلزی به بتن اشاره کرد. به طور کلی انکر بولت راد مکانیکی ابزاری بسیار کارآمد جهت نصب المان های سازه ای و یا غیر سازه ای و کاشت راد و میلگرد در ستون به بتن می باشد. المان های فلزی جهت اتصال به پی و یا فنداسیون های بتنی، نیاز به صفحات فلزی و راد تمام رزوه برای نصب دارند به عنوان مثال تیر آهن و یا تیر های چراغ برق فلزی به وسیله ی صفحه پلیت به پی و شالوده بتنی متصل میشوند، وظیفه اتصال این صفحه پلیت ها به بتن، بر عهده انکر بولت مکانیکی و رول بولت و انکر راد می باشد. در این بین انکرهای مکانیکی هستند که از شرکت های معتبری که نصب این المانها و کاشت راد ستون در فونداسیون را به بتن های ترک دار و مصالح پایه ای همچون سنگ های طبیعی، آجر و یا حتی چوب را نیز ممکن می سازند. از دیگر موارد استفاده از انکر بولت و انکر راد ها میتوان به لیست زیر اشاره کرد:

  • قفسه های سنگین در کاشت راد
  • فریم های درب و پنجره و کاشت میلگرد و راد
  • گاردریل ها در کاشت راد برای ستون
  • نرده ها در انکر بولت های شیمیایی
  • اتصالات نما در انکر راد در بتن
  • اتصال ساپورت های فولادی و کاشت راد ستون در فونداسیون
  • اتصال ماشین آلات و کاشت راد و میلگرد
  • سکوهای بارگیری در انکر بولت و رول بولت
  • خطوط لوله سنگین و رول بولت مکانیکی
  • سینی های کابل کاشت راد در بتن

کاشت میلگرد در بتن:

کاشت میلگرد و کاشت راد در اصل عملیاتی است مانند بتن ریزی که برای تقویت و اصلاح یا افزودن عضو جدیدی به سازه در کاشت انکر بولت راد به کار برده می شود. اگر ضعف در سازه وجود داشته باشد با کمک کاشت راد در بتن می توان آن را تقویت کرد. در این میان انکر بولت راد مکانیکی انتخاب نوع چسب کاشت میلگرد و کاشت راد نیز جهت ایجاد اتصال هرچه بهتر بین بتن و آرماتور از اهمیت بسزائی برخوردار است. در بیشتر موارد همچنین اجرای سیستم کاشت راد با چسب بتن باید به صورتی انجام پذیرد که مقاومت کششی بیشتر از مقاومت کششی میلگرد و راد داشته باشد. به تازگی از کاشت راد برای مقاوم سازی سازه های بتنی استفاده می شود و یکی از پرکاربردترین روش های تقویت سازه ها می باشد. روش نصب و اجرای کاشت میلگرد:

در بعضی حالات کاشت راد ستون در فونداسیون این مواد بصورت جدا داخل کپسول تعبیه می‌شوند و در بعضی موارد به صورت چسب های کاشت راد کارتریجی یا به صورت فله ای می‌باشند که در این حالت خمیر کاشت بولت راد و آرماتور در بسته بندی‌های متنوع عرضه می‌گردند. چسب کاشت راد شیمیایی بولت یا چسب کاشت راد شیمیایی در بتن آرماتور به صورت دو یا سه جزئی تولید می‌گردند. در تمام این سیستم های انکر راد یک سوراخ ایجاد شده و سپس تمیز می‌گردد. روند تمیز کردن پس از اتمام کاشت راد با چسب بتن بسته به نوع محصول متفاوت است. در بسیاری از موارد در کاشت راد و میلگرد سوراخ می‌بایست با استفاده از فرچه یا پمپ تمیز گردد. بسیاری از سیستم های کاشت راد در بتن در بازار وجود دارد که بر اساس نوع رزین چسبی که ترکیب آنها بکار گرفته شده و نحوه نصب و کاربرد انکر بولت راد مکانیکی و کاشت راد در ستون دسته‌بندی می‌گردند.

از این میله ی فولادی و کاشت راد در بتن جهت کاربری‌های متفاوت در تاسیسات ساختمان‌ها، سازه‌های فلزی، کاشت شیمیایی، نصب پلیت و غیره استفاده می شود. در ابتدا باید گفت رول بولت و کاشت راد با آنچه که در ایران به انکر بولت می شناسند تفاوت دارد. رول بولت، استاد بولت یا راد بولت درواقع میله ی فولادی راد تمام رزوه دار است که عموماً با روکش راد گالوانیزه تولید می شود.

رول بولت راد ابزاری فولادی است که به صورت مکانیکی با ایجاد نیروی اصطکاکی یا انبساطی درون مصالح پایه و کاشت راد در بتن از قبیل بتن، سنگ و آجر، اتصال پیدا میکند و باعث اتصال صفحه پلیت و راد بولت با سطح ماده پایه می گردد.

لطفا جهت اطلاع و برآورد هزینه ،تعرفه و قیمت نصب و اجرای انکر بولت با شرکت سازه کارگذر در تماس باشید.

درباره نویسنده

مدیریت administrator

دیدگاه‌ها بسته شده اند.

مستقیم با مدیریت